Napriek tomu, že na trhu streamovacích služieb vládne výrazná konkurencia, Netflix ako líder o svoju dominantnú pozíciu neprišiel. Práve naopak, naďalej ju posilňuje.
Aj keď streamovacej službe Netflix vyrástli v posledných rokoch konkurenti zvučných mien, na výsledkoch jednotky trhu to vôbec nevidno. Práve naopak, v mnohých smeroch prekonáva očakávania. Keď 19. októbra Netflix zverejnil správu o príjmoch za 3. kvartál, pozornosť zaujalo najmä 4,4 milióna nových členov, čím sa celkový počet predplatiteľov služby po celom svete vyšplhal na 213 miliónov.
Vyšší zisk na akciu a ďalšie rastové očakávania
Spoločnosť vykázala za 3. kvartál tohto roka tržby v súlade s očakávaniami vo výške 7,48 miliardy USD. Avšak zisk na akciu (EPS) bol o 24 percent lepší, ako firma očakávala. Dosiahol úroveň 3,19 USD oproti odhadom na hodnote 2,57 USD na akciu. Netflix sa s nárastom počtu predplatiteľov o 4,4 milióna za tretí kvartál neuspokojuje a v závere roka predpokladá prírastok takmer na dvojnásobnej úrovni (+ 8,4 milióna).
Dôvod, prečo je Netflix taký dobrý, pravdepodobne spočíva v tom, že v období 2018-2020 minul 38,7 miliardy USD na obsah. A rozpočet firmy na tento rok je približne 17 miliárd USD. Do budúcnosti by podľa vedenia spoločnosti mohol ísť oveľa vyššie. Netflix je aktívny aj na poli marketingu. Nedávno napríklad oznámil vydanie novej línie hračiek založenej na základe populárneho seriálu Squid Game v spolupráci so spoločnosťou Walmart.
Výhľady do budúcna
Tesne pred vianočnými nákupmi spustil americký reťazec Walmart digitálny obchod „Netflix at Walmart“, v ktorom si ľudia môžu kúpiť produkty v rôznych kategóriách, ako je hudba, oblečenie, hračky a hry spojené s Netflixom. Internetová stránka začala predávať produkty spojené s populárnymi seriálmi ako Stranger Things, The Witcher, Nailed it a CoComelon. Vďaka tejto stratégii Netflix rozširuje podnikanie a robí firmu stabilnejšou pre budúcnosť.
Generálny riaditeľ Reed Hastings ešte počas druhého štvrťroka v júni potvrdil, že spoločnosť vstúpi do herného biznisu, ale s cieľom „vylepšiť služby“ a nie zvýšiť krátkodobé zisky.
Medzinárodné trhy
Netflix má veľa príležitostí na medzinárodných trhoch. Napríklad v Indii investuje obrovskú sumu peňazí do obsahu v miestnom jazyku. Spoločnosť tiež vydala v 2. štvrťroku nízkonákladový plán len pre mobilné zariadenia v 78 krajinách v juhovýchodnej Ázii a subsaharskej Afrike. Logika je taká, že s rastom rozvoja a príjmov by členovia mohli postupne prejsť na predplatné s vyššou cenou.
Očakávania sú vysoké
Štyridsať analytikov oslovených money.cnn.com sa pri priemernom odhade vývoja ceny akcie v najbližších 12 mesiacoch zhodli tom, že cena by mohla dosiahnuť 705 USD. Najvyšší odhad dosiahol 800 USD, najnižší zase 342 USD. Podľa výsledkoch a aktivít Netflixu to každopádne vyzerá, že firma je odhodlaná ďalej „valcovať konkurenciu“ a zvyšovať svoju hodnotu.
V každom jednom seriáli Netflixu sa oblizujú... ...
Celá debata | RSS tejto debaty